PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI NA CZAS PANDEMII ZOSTANĄ WYSŁANE DO PRZEDSTAWICIELI POSZCZEGÓLNYCH GRUP I ROZESŁANE DALEJ DO RODZICÓW.
MOŻNA RÓWNIEŻ SKORZYSTAĆ Z PROPOZYCJI PONIŻEJ:)
MOŻNA SKORZYSTAĆ Z PROPOZYCJI ZABAW, ZADAŃ
NIEZALEŻNIE OD WIEKU, PAMIĘTAJĄC O MOŻLIWOŚCIACH WŁASNEGO DZIECKA.
ten czas można na prawdę twórczo i ciekawie wykorzystać;) powodzenia!
1. Zacznijmy od odrobiny ruchu, którego dzieciom może w tym czasie brakować,
ponieważ bardzo go potrzebują.
Jeśli spodoba się taka forma aktywności zachęcamy do ćwiczeń codziennie.
ZUMBA KIDS – Electronic Song – Minions https://youtu.be/FP0wgVhUC9w
2.Proponujemy jak najczęściej ćwiczyć głoskowanie. Polecamy spróbować zabaw zamieszczonych np. tu:
https://panimonia.pl/2020/01/20/jak-nauczyc-dziecko-czytac/
3.Zabawy z Panią Monią;)
Bez wątpienia poniżej znajdą Państwo szereg interesujących propozycji:
https://panimonia.pl/2020/03/16/w-co-sie-bawic-w-domu-najlepsze-pomysly/
https://panimonia.pl/2020/03/18/zabawy-ruchowe-i-gimnastyczne-dla-przedszkolakow/
https://panimonia.pl/2020/03/16/pandemia-w-co-sie-bawic-w-domu/
Jeśli dzieci wykazują chęci oraz dysponujecie Państwo drukarką można stworzyć domowe karty pracy i poćwiczyć również pisanie.
Aby prawidłowo określić kierunek kreślenia liter można podejrzeć go tu:
https://panimonia.pl/2016/08/02/plansze-do-zapoznania-z-literami-pisanymi-pobierz-wydrukuj-udostepnij/
i przenieść na te karty:
https://czasdzieci.pl/dodruku/id,20be5-nauka_pisania_literek.html
4.Wierszyki -ponieważ warto poćwiczyć pamięć:)
5. Ćwiczenia logopedyczne:
zajęcia logopedyczne – tydzień 23-27.03
gra-logopedyczna-głoska-SZ-KOLOROWA
ćwiczenia przygotowująco do wymowy r
wierszyk- głoski sz, ż, cz, dż
łączcie w pary- głoski szumiące- SZ
biedronka- ćwiczenia oddechowe
ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE NA TYDZIEŃ 14-17.04
zajęcia logopedyczne na tydzień 4.05-8.05
6. Kodowanie:
https://www.facebook.com/pg/edusense/posts/
7. Zabawy matematyczne:
Godny uwagi jest również : projekt #20minutdlamatematyki
file:///C:/Users/K%20i%20P/Desktop/domowy%20dzienniczek%20matematyczny%20Zuzanna%20Jastrzębska-Krajewska%20@pani__zuzia%20udostępnienie%20strona%20(2).pdf
8. Zabawa w wycinanie:
a)Wycinanie po linii.
Rodzic rysuje na kartce linie- prostą, falistą, zygzaki, koło, a dziecko wycina po śladzie.
b) Podobnie Wycinanie z kolorowej gazety, np. gazetki z marketu, wybranych obrazków i stworzenie ilustracji tematycznej (np. ulubione owoce, …).
9. Rysowanie po śladzie.
Rodzic rysuje dziecku różne wzory kropkami, a dziecko poprawia ołówkiem lub kredką po kropkach.
10. Sadzimy roślinki
Bez wątpienia wspólna zabawa w sadzenie roślinek może być interesująca dla dziecka i rodzica. Dziecko może obserwować rozwój i wzrost roślin posadzonych własnoręcznie. Można posiać owies, rzeżuchę, fasolę, groch, cebulę.
11. Zabawka z recyklingu.
Dziecko z pomocą rodzica wymyśla i tworzy zabawkę z plastikowych butelek, rolek po ręcznikach papierowych, nakrętek, puszek po Napokach itp
12. Powtórki z języka angielskiego
13. I coś na uspokojenie…
A poza tym…
i pamiętajmy o myciu rąk…
Na koniec Wydawnictwo MAC oferuje możliwość założenia konta na stronie www.mac.pl i bezpłatnie korzystać.
Link do piosenek:
https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki
Link do rejestracji:
z paska profilu proszę wybierać opcję „rodzic” i dalej wprowadzać dane wg wytycznych, na podany w trakcie rejestracji adres mailowy przyjdzie prośba o aktywację konta, wystarczy kliknąć w otrzymany link i konto jest aktywne.
link do kart pracy do wydruku dla rodziców
Podsumowując- warto poświęcić chwilkę na wspólną zabawę i spędzić trochę czasu z dzieckiem
Zapraszamy:)